Matt Marzuki Photography
Yes yes, I do wedding photography too, like everyone else. Wanna hire me?
By: Matt Marzuki

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Saturday, 20-Jan-2007 19:22 Email | Share | | Bookmark
MONKEY BIZNEZ

 
Dunno why but I feel like a monkey today. Eat-shit-sleep x 7 per wk, 52 wks per yr.


Tuesday, 16-Jan-2007 17:27 Email | Share | | Bookmark
SCREAM!

 
 
 
View all 4 photos...
Self portrait, playing around with b/w and lighting set up.


Tuesday, 9-Jan-2007 18:14 Email | Share | | Bookmark
Eye of Malaysia

 
 
 
I was there during the launch!


Thursday, 21-Dec-2006 08:30 Email | Share | | Bookmark
Baca ni sekejap...

Recently I got this via email from a friend... (it's in Malay, so apologies for the non Malay-speaking folks!).


So here's my answer to those questions:

QUESTIONS:

> MENGAPA OH MENGAPA?

> Mengapa seseorang Yahudi dibolehkan
> menyimpan janggut untuk mengamalkan
> kepercayaannya...
>
> ...tetapi bila seorang Muslim berbuat
> demikian, dia dianggap ekstrim dan
> pengganas?
>
> > Mengapa seseorang rahib boleh meliputi
> keseluruhan tubuhnya kerana
> memperhambakan diri kepada Tuhannya...
>
> ...tetapi bila seseorang Muslimah
> melakukan begitu, dia ditekan?
>
> Mengapa bila wanita barat menjadi
> surirumah,
> dia dihormati kerana dikatakan
> berkorban untuk keluarganya...
>
> > ...tetapi bila wanita Islam berbuat
> begitu, mereka kata, "dia mesti
> dibebaskan!"
>
> Mengapa mana-mana gadis boleh ke
> universiti dengan berpakaian mengikut
> kesukaannya kerana punyai hak dan
> kebebasan...
>
> ...tetapi bila seseorang wanita Muslim
> memakai hijab, dia tidak boleh
> menjejakkan kakinya ke universiti?
>
> Mengapa bila seseorang kanak-kanak
> meminati sesuatu bidang, dia dikatakan
> punyai bakat...
>
> ...tetapi bila seseorang kanak-kanak
> meminati Islam, dia dikatakan tak
> berguna?
>
> Mengapa bila seseorang Kristian atau
> Yahudi membunuh, agamanya tidak
> dikaitkan...
>
> tetapi baru sahaja seseorang Muslim
> didakwa melakukan jenayah, nama Islam
> turut diadili!
>
> > Mengapa bila seseorang berkorban diri
> untuk melihat orang lain hidup, dia
> amat disanjungi...
>
> ...tetapi bila seseorang warga Palestin
> melakukannya untuk menyelamatkan diri,
> keluarga, rumahtangga dan masjidnya,
> dia dikenali sebagai seorang pengganas?
>
>
> Mengapa bila seseorang memandu kereta
> mewah dengan cara bahaya, keretanya
> tidak pernah dipertikaikan...
>
> ...tetapi bila seseorang Muslim
> melakukan kesalahan, orang kata ia
> adalah kerana agama Islamnya!
>
> Mengapa kita terlalu percaya kepada
> akhbar...
>
> ...tetapi selalu persoalkan apa yang
> terkandung di dalam Al-Quranul Karim?

MY ANSWERS:

Kerana org Islam tak berkuasa di muka bumi Allah ni.


Kenapa tak berkuasa? Pasal takde kesatuan, asyik gaduh sesama sendiri jer.

Pasal gaduh? Ye lah, suma nak kerja senang, pantang tengok org senang nak berdengki. We dun believe in hard work gets good results. Suma nak pass kat org bukan Islam, ie. siapa tokeh beras, gula, cili? Siapa tukang buat bangunan, rumah, even masjid? Siapa yang banyak jadi doktor, lawyer, businessmen?

Pasal org Islam malas? Well... itu kena tanya diri sendiri ler... sejak bila ikut Quran 100%? Betul ke baca Quran tu atau setakat menyanyi/berzanji jer? Paham ke apa Quran tu cakap? Tau ke apa Quran tu suruh buat? Camne org Islam dulu dulu terror, cam kat Iraq, Turkey, Spain, etc. tapi sekarang nak buat masjid pun suruh org Cina. Camne kita boleh lupa suma tu?

Haa tu lah... lagi mau tanya!

Now my question to you readers is:

WHAT DOES ISLAM MEAN TO YOU?

Haa jawab lah!


Sunday, 17-Dec-2006 00:07 Email | Share | | Bookmark
Aina

 
 
 
View all 6 photos...
Last week I shot Aina, a teenager in typical of today's dressing for that age, using 2 strobes and a reflector.

Photos were shot in Studio LaGrande, Hartamas (studio available for hire). Call 012 382 8476


[<<  <  1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net